زلنسکی: ارتش روسیه حملات خود در خط مقدم را افزایش داده است

رئیس ‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه تایید کرد که نیروهای مسلح روسیه حملات خود را در سراسر خط مقدم افزایش داده است.

زلنسکی: ارتش روسیه حملات خود در خط مقدم را افزایش داده است

به گزارش گروه بین‌الملل معرفی پارک ناژوان اصفهان، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه گفت روسیه حملات خود را در سراسر خط مقدم افزایش داده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» همزمان با تحرکات نظامی روسیه، اوکراین از غرب خواسته است تا پیش از زمستان تدارکات تسلیحاتی خود را افزایش دهد.

زلنسکی در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت:« ارتش اوکراین از افزایش شمار حملات روسیه خبر داده و اعلام کرده است که روس‌ها به اطراف شهرهای دونتسک، کوپیانسک و آودیوکا حمله می‌کنند.»

زلنسکی هشدار داده که روسیه احتمالا حملات هوایی علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین را قبل از زمستان افزایش خواهد داد.

«آندری یرماک» رئیس دفتر زلنسکی روز دوشنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرد تا بر نیاز اوکراین برای حفظ جریان تسلیحات غربی تاکید کند.

یرماک در پستی در تلگرام گفت: «با نزدیک شدن به زمستان، انتظار داریم حملات موشکی روسیه تشدید شود.ما نیاز مبرمی به سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی داریم که از شهرهای اوکراین، تأسیسات مهم زیرساختی و مسیرهای کریدور غلات محافظت می‌کند.»

«ولادیمیر فیتیو» سخنگوی نیروی زمینی اوکراین نیز اظهار داشت که نیروهای روس از دفاع به دفاع فعال در نزدیک باخموت تبدیل شده اند و به نیروهای اوکراینی در جنوب شهر فشار وارد می‌کنند. به گفته وی، نیروهای روس در جستجوی نقاط ضعف دفاع اوکراین و تشدید حملات توپخانه‌ای به مواضع این کشور هستند.

«ایوان استوپاک» از تحلیلگران نظامی نیز بر این باور است که فرماندهی نظامی روسیه به فرستادن افراد برای حمله به آودیوکا تا زمان تصرف کامل شهر ادامه خواهد داد.

در تحولی دیگر،  متحدان غربی اوکراین از جمله فرانسه و انگلیس به برنامه‌های آموزشی که ده‌ها هزار نظامی اوکراینی را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند، ادامه می‌دهند.، نیروهای اوکراینی در حال گذراندن آموزش‌های دشوار نظامی در یک پایگاه نظامی فرانسه قبل از اعزام به خط مقدم هستند. این برنامه فشرده چهار هفته‌ای با هدف آماده سازی نظامیان اوکراین برای دومین زمستان در دفاع برابر روسیه است.

پایان پیام/م

نظر دهید